Golfappar till telefonen

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Sandstream skrev:Funkar Gamebook så att man kan se vad andra bollar har för resultat medan rundan pågår?
Yes det gör den, du "joinar" ett spel, så någon i den andra bollen lägger in scoren.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Erikxson skrev:
Sandstream skrev:Funkar Gamebook så att man kan se vad andra bollar har för resultat medan rundan pågår?
Yes det gör den, du "joinar" ett spel, så någon i den andra bollen lägger in scoren.
Grymt! Ska se om vi ska prova det nästa gång.
Användarens profilbild
kimf
Inlägg: 271
Blev medlem: 04 jun 2014, 10:31
Ort: Farsta, Stockholm, Sweden
Kontakt:

Jag håller på att bygger en mobilapp till Simple Golftour, där jag tänkte ha så att man kan se live på banan hur det går och även "projected standings" under rundan. Precis som FedEx cup.

Däremot har jag ingen statistik (förutom puttar, gir och fir) samt ingen gps.

Är ni intresserade av att vara med och beta testa i sommar kan ni skicka ett mail till kim@simplegolftour.com
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

kimf skrev:Jag håller på att bygger en mobilapp till Simple Golftour, där jag tänkte ha så att man kan se live på banan hur det går och även "projected standings" under rundan. Precis som FedEx cup.

Däremot har jag ingen statistik (förutom puttar, gir och fir) samt ingen gps.

Är ni intresserade av att vara med och beta testa i sommar kan ni skicka ett mail till kim@simplegolftour.com
Låter intressant, kommer det även bli ett webbgränssnitt?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
kimf
Inlägg: 271
Blev medlem: 04 jun 2014, 10:31
Ort: Farsta, Stockholm, Sweden
Kontakt:

Erikxson skrev:
kimf skrev:Jag håller på att bygger en mobilapp till Simple Golftour, där jag tänkte ha så att man kan se live på banan hur det går och även "projected standings" under rundan. Precis som FedEx cup.

Däremot har jag ingen statistik (förutom puttar, gir och fir) samt ingen gps.

Är ni intresserade av att vara med och beta testa i sommar kan ni skicka ett mail till kim@simplegolftour.com
Låter intressant, kommer det även bli ett webbgränssnitt?

Yes. Det gränssnittet som är idag håller på att byggas ut med samma live-uppdatering, så man kan ha det på en tv t.ex
Paddan
Inlägg: 18
Blev medlem: 23 mar 2016, 08:00

Återkom gärna om du får svar.. Vi har några som använder android där vi skulle vilja kunna synka mellan iphone o android när man är ute ett gäng[/quote]

Har nu fått svar från Golfshot:

"We often get requests to add a "Live Leaderboards" feature so members can view the current scores of their Golfshot friends whether at the same or different golf courses.

There are some valid concerns about such a feature such as privacy and added data consumption. We may include such a feature in a future update."

Det kan nog komma i framtiden men finns inte just nu.
En lösning att använda Gamebook som vi har hittat är att starta "spel" och lägga in bollar genom en iPhone och sedan får de som har Android knappa in sina resultat på Gamebook via webbläsaren i sin telefon. Ingen statistik funkar då men man kan få upp en leaderboard iaf.

För övrigt måste man ge Gamebook cred för en, i mitt tycke, bra uppdatering av appen till iPhone. Hoppas på en lika bra till Android.... :)
PatrikJ
Inlägg: 40
Blev medlem: 14 apr 2015, 20:07

Har skummat igenom tråden så kan ha missat nått svar men frågan är enkel: Bra och enkel app tilö Android för att se avstånd till green. Framkant, center och bakkant, helst utan någon statistikföring.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Driver: Ping G10 Regular FW: Cobra Fly-Z 3 & 5-7 Stiff Järn: TM Speedblade 5-PW Regular Wedgar: 48/10 56/10, 60/8, Putter: Ping Cadence TR Craz-e Boll: Hex Black
Användarens profilbild
Golfareninsweden
Inlägg: 40
Blev medlem: 07 maj 2014, 10:54
Ort: Västerås

Hej!

Jag använder mest Golf Gamebook. Men efter deras nylansering av appen så har den inte blivit bättre utan sämre tycker jag.

Om man vill och har lust kan man påverka genom att skriva önskemål/klagomål här https://gamebook.uservoice.com/

C
Bollen landar på green som en fjäril med ömma fötter. - GZ
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Pratade precis med en av grundarna till GameBook & problemen med Android, enklaste lösningen tills dom släpper appen vidare är att använda sig av webb-versionen via mobilen.

Funkar kanske inte lika bra som själva appen, men självklart ett bra komplement tills allt är löst.
Saltar alltid en bra story
Skriv svar