Golfsverige

Här snackar vi allmänt om golf...
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Betalar gärna för golfen, men då måste jag ha högre lön... Nu blir räddningen Golfstars under 30 medlemskap i år för mig. Lite problemet för oss unga att när medlemskapet gick från junior till senior och man hade flyttat ifrån föräldrarna. Blev svårt att ha råd med golf och ingen tillgång till bil, så då gick det inte att fortsätta.

Fortfarande är 7-10.000 kronor om året + egen bil väldigt mycket pengar för folk under 30, vilket är största hindret för oss att spela. Vet många kompisar som slutade spela p.g.a. samma anledningar som mig.

Tror det är bra med lite rabatt för oss under 30 för det är tungt hopp från junior till senior. Jag kräver inte superskick på banor, utan viktigast för mig är att kunna komma ut (nära avstånd och inte för mycket folk), men över 5.000 kronor är svårt.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Sandstream skrev:Nu kommer jag in här med en fråga men jag tycker den är relevant:
Är det inte så att alla klubbar betalar en viss avgift per medlem till SGF redan?
Ja som jag förstått det ligger den på ca 300kr.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

StefanL skrev:
Sandstream skrev:Nu kommer jag in här med en fråga men jag tycker den är relevant:
Är det inte så att alla klubbar betalar en viss avgift per medlem till SGF redan?
Ja som jag förstått det ligger den på ca 300kr.
Till och med närmare 400kr per medlem per klubb, oavsett storlek, och min favorit - längd på säsong. Så SGF tjänar en bra hacka för varje medlem.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

MaxP skrev:
StefanL skrev:
Sandstream skrev:Nu kommer jag in här med en fråga men jag tycker den är relevant:
Är det inte så att alla klubbar betalar en viss avgift per medlem till SGF redan?
Ja som jag förstått det ligger den på ca 300kr.
Till och med närmare 400kr per medlem per klubb, oavsett storlek, och min favorit - längd på säsong. Så SGF tjänar en bra hacka för varje medlem.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Intressant. Ekholmsnäs har Sveriges billigaste medlemskap på 345 kronor per år. De går alltså minus för varje brevlådemedlem? Förstår inte riktigt vad de tjänar på att erbjuda ett så billigt medlemskap?
Hcp: ~12
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:
StefanL skrev:
Sandstream skrev:Nu kommer jag in här med en fråga men jag tycker den är relevant:
Är det inte så att alla klubbar betalar en viss avgift per medlem till SGF redan?
Ja som jag förstått det ligger den på ca 300kr.
Till och med närmare 400kr per medlem per klubb, oavsett storlek, och min favorit - längd på säsong. Så SGF tjänar en bra hacka för varje medlem.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Intressant. Ekholmsnäs har Sveriges billigaste medlemskap på 345 kronor per år. De går alltså minus för varje brevlådemedlem? Förstår inte riktigt vad de tjänar på att erbjuda ett så billigt medlemskap?[/quote]

Det brukar ju också finnas stöd till föreningar som är baserat på antalet medlemmar. Kan tänka mig att det stödet kan täcka den lilla föelusten per brevlådemedlem.

Är dock inte helt säker men kan tänka mig att det skulle vara den ända anöedningen. Svårt att motivera att övriga medlemmar ska täcka förlusten för brevlådemedlemmarna.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag kan inte ta gift på att det är närmare 400 men är helsäker på att det är dryga 300 om vi säger så.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

långryggen skrev: EXAKT!!!
Låt säga att man skulle betala 100-200 sek/år direkt till förbundet som en administrativ kostnad för golf-id för att kunna sköta hcp som ett exempel. Då slipper man brevlådeklubbar och alla klubbar bestämmer själva vilka som får spela och under vilka förhållanden.
Ser fortfarande inte den stora positiva skillnaden mellan att betala 345kr till Ekholmsnäs jämfört med 200kr till förbundet. Vad är det som skulle bli så mycket bättre då jämfört med hur det är administrerat idag?
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev:Nu kommer jag in här med en fråga men jag tycker den är relevant:
Är det inte så att alla klubbar betalar en viss avgift per medlem till SGF redan?
Kan tänka mig det, men då skulle man ju kunna betala den direkt till förbundet istället.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Hollowind skrev:
långryggen skrev: EXAKT!!!
Låt säga att man skulle betala 100-200 sek/år direkt till förbundet som en administrativ kostnad för golf-id för att kunna sköta hcp som ett exempel. Då slipper man brevlådeklubbar och alla klubbar bestämmer själva vilka som får spela och under vilka förhållanden.
Ser fortfarande inte den stora positiva skillnaden mellan att betala 345kr till Ekholmsnäs jämfört med 200kr till förbundet. Vad är det som skulle bli så mycket bättre då jämfört med hur det är administrerat idag?
För mig är det mest ett märkligt förfarande.
Man MÅSTE vara medlem i en klubb. Det är ju detta som har gjort hela brevlådeklubbsförfarandet möjligt från första början, att det finns en mängd golfare som inte är intresserade av att först stå i kö till, och sedan betala en relativt till antalet rundor hög avgift per år.

Jag vet inte hur det är nu, men förr behövde väl inte en GK ens ha en bana?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

långryggen skrev:
Hollowind skrev:
långryggen skrev: EXAKT!!!
Låt säga att man skulle betala 100-200 sek/år direkt till förbundet som en administrativ kostnad för golf-id för att kunna sköta hcp som ett exempel. Då slipper man brevlådeklubbar och alla klubbar bestämmer själva vilka som får spela och under vilka förhållanden.
Ser fortfarande inte den stora positiva skillnaden mellan att betala 345kr till Ekholmsnäs jämfört med 200kr till förbundet. Vad är det som skulle bli så mycket bättre då jämfört med hur det är administrerat idag?
För mig är det mest ett märkligt förfarande.
Man MÅSTE vara medlem i en klubb. Det är ju detta som har gjort hela brevlådeklubbsförfarandet möjligt från första början, att det finns en mängd golfare som inte är intresserade av att först stå i kö till, och sedan betala en relativt till antalet rundor hög avgift per år.

Jag vet inte hur det är nu, men förr behövde väl inte en GK ens ha en bana?
Kommerr väl någonstans från att klubben anses vara ansvarig för sina medlemmar och allt som kommer till det. Discipllinärenden kanske främst. Är det så sätter sig ju brevlådeklubbar i en jävla sits men det är ju deras val.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar