Betala greenfee per timme

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Det här kan vara bland det dummaste jag läst på länge! :o
http://www.svenskgolf.se/artiklar/artik ... -greenfee/

Det finns så mycket fel i förslaget att det inte ens behöver kommenteras, men det gör jag ändå.

- Nybörjare som håller upp folk bakom, som då får betala mer, lär inte tycka att det är så kul med golf.
- Vem vill gå ut med en nybörjare överhuvudtaget?
- Skön stress för den spelare som slagit en provisorisk men inte hittar någon av bollarna. Lär bli trevligt när de springer tillbaka till tee.
- Folk lär bli sämre på att kratta bunkrar, laga nedslag och lägga tillbaka tovor.
osv osv
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Tänker inte ens klicka på länken, för det är väl det dom vill. Denna jävla click-hets på alla nyheter.
Förstår inte ens varför Svenskgolf väljer att skriva om det förutom att dom sen kan posta det på Facebook och be folk tagga sina långsamma polare....
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev:Det här kan vara bland det dummaste jag läst på länge! :o
http://www.svenskgolf.se/artiklar/artik ... -greenfee/

Det finns så mycket fel i förslaget att det inte ens behöver kommenteras, men det gör jag ändå.

- Nybörjare som håller upp folk bakom, som då får betala mer, lär inte tycka att det är så kul med golf.
- Vem vill gå ut med en nybörjare överhuvudtaget?
- Skön stress för den spelare som slagit en provisorisk men inte hittar någon av bollarna. Lär bli trevligt när de springer tillbaka till tee.
- Folk lär bli sämre på att kratta bunkrar, laga nedslag och lägga tillbaka tovor.
osv osv
Förstår inte heller hur de tänkt att få ihop det?

Satsa istället på rangers som AGERAR, dvs faktiskt plockar folk av banan eller ställer dem åt sidan tills det är fritt.
Stoppar du upp hela fältet, kliv åt sidan eller knalla förbi ett helt hål kanske.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar