Under golfåret 2017 ska jag...

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

HenkeSnäs skrev:Har ett helt A4 papper med olika mål jag vill klara av under säsongen. Allt ifrån skjuta under en specifik score, inte slå bort en en boll under en runda, klara en vikt i marklyft och ta mig ner till ett specifikt handicap
Angående att inte slå bort en enda boll har jag flera gånger gått 15-16 hål inte slagit bort en boll, tanken slår mig att jag inte gjort det, säger det till spelsällskapet sen på kommande hål skickar jag iväg 2-3 bollar :lol:
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

StefanL skrev:
HenkeSnäs skrev:Har ett helt A4 papper med olika mål jag vill klara av under säsongen. Allt ifrån skjuta under en specifik score, inte slå bort en en boll under en runda, klara en vikt i marklyft och ta mig ner till ett specifikt handicap
Angående att inte slå bort en enda boll har jag flera gånger gått 15-16 hål inte slagit bort en boll, tanken slår mig att jag inte gjort det, säger det till spelsällskapet sen på kommande hål skickar jag iväg 2-3 bollar :lol:
Ah, en klassisk jinx. Borde kanske göra en instruktionsvideo på det snart :lol:

Hijackar tråden en stund med följande video:


Kolla in sista halvan så diskuterar vi mål hej vilt.
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

MaxP skrev:
StefanL skrev:
HenkeSnäs skrev:Har ett helt A4 papper med olika mål jag vill klara av under säsongen. Allt ifrån skjuta under en specifik score, inte slå bort en en boll under en runda, klara en vikt i marklyft och ta mig ner till ett specifikt handicap
Angående att inte slå bort en enda boll har jag flera gånger gått 15-16 hål inte slagit bort en boll, tanken slår mig att jag inte gjort det, säger det till spelsällskapet sen på kommande hål skickar jag iväg 2-3 bollar :lol:
Ah, en klassisk jinx. Borde kanske göra en instruktionsvideo på det snart :lol:

Hijackar tråden en stund med följande video:


Kolla in sista halvan så diskuterar vi mål hej vilt.
Tjena Max, en tanke angående mål...
På jobbet jobbar vi med så kallade SMART-Goals (Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-related).
I min värld sätter man ett då mål ex. jag vill ha hcp 4,5 innan säsongen är slut.
När målet sen är satt sätter vi en strategi för att uppnå målet. För mig är det inte ett mål i sig att slå draw med drivern utan snarare ett sätt för att nå mitt mål. eller är jag helt fel på det?
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

djerneborn skrev: Tjena Max, en tanke angående mål...
På jobbet jobbar vi med så kallade SMART-Goals (Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-related).
I min värld sätter man ett då mål ex. jag vill ha hcp 4,5 innan säsongen är slut.
När målet sen är satt sätter vi en strategi för att uppnå målet. För mig är det inte ett mål i sig att slå draw med drivern utan snarare ett sätt för att nå mitt mål. eller är jag helt fel på det?
Jag gillar det, jag ska nog till och med sno uttrycket!
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

MaxP skrev:
djerneborn skrev: Tjena Max, en tanke angående mål...
På jobbet jobbar vi med så kallade SMART-Goals (Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-related).
I min värld sätter man ett då mål ex. jag vill ha hcp 4,5 innan säsongen är slut.
När målet sen är satt sätter vi en strategi för att uppnå målet. För mig är det inte ett mål i sig att slå draw med drivern utan snarare ett sätt för att nå mitt mål. eller är jag helt fel på det?
Jag gillar det, jag ska nog till och med sno uttrycket!
Woho... en milstolpe i mitt liv :-)
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

... bli en bättre puttare.
Och därigenom bli en stabilare golfare och resultatet kommer att bli att jag sänker mitt hcp.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar