Sida 2 av 2

Re: Skadade Järn

Postat: 08 jun 2017, 21:40
av joakim.pekkari
Glleenn skrev:
joakim.pekkari skrev:
Glleenn skrev:Efter att ha mailat dormy och dem i sin tur hört av sig till taylormade så har jag nu ett par p770 påväg hem till mig.

Otroligt professionellt av TM att på så kort tid svara och skicka nya klubbor till mig!!
Oj, grym service! Byter de ut de skadade klubborna på P770 då?

Får ett helt nytt sett, de skickar ett p770 så ska jag skicka tillbaka mitt RSI!!
Wow! :shock:

Re: Skadade Järn

Postat: 08 jun 2017, 21:41
av stevvee
Oj wow det var väldigt generöst!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Skadade Järn

Postat: 12 jun 2017, 09:08
av Sandstream
Mackel95 skrev:
Sandstream skrev:Enligt Konsumentköplagen har du 36 månaders reklamationsrätt. Det innebär att om felet fanns där när du köpte produkten så ska den lagas eller bytas. Skillnaden mot en garantitid, tex 12 månader, är att vid reklamationen är det kunden som ska bevisa att felet fanns där från början.
Men som han skriver så börjar bakkanten att lossna efter 2 års användning, då fanns väl inte felet där från början? Garantitiden är väl den tid Dormy garanterar att produkten kommer att hålla vid normal användning. Eller är jag ute och cyklar här?
Man måste skilja på reklamation och garanti. Garantin är 6 månader om inget annat sägs och på det läggs alltid 30 månaders reklamationsrätt.

Under garantin är det återförsäljaren som ska bevisa att felet INTE fanns där från början.
Under reklamationstiden är det köparen som ska bevisa att felet FANNS där från början.

Om Dormy hade lämnat 3 års garanti på klubborna hade det bara varit att lämna in dem och be om nya eller att de lagades.

Fint av TM att lösa just det här caset så snabbt och snyggt! :)