Spelare som "försvann"

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Häromdagen när jag och Johan spelade in vårt senaste poddavsnitt kom vi in en snabbis på Billy Horschel. Det fick mig att börja fundera på spelare som "försvunnit" efter att ha varit ansedda på en väldigt hög nivå. Billy Horschel är en sån kille som efter vinsten av FedEx varit väldigt osynlig, jag vet knappt om han behåller kortet idag?

Andra spelare jag kommer att tänka på - Luke Donald och Padraig Harrington. Padraig finns det en hel del kunskap kring vad som hände men Luke är jag osäker på vad som skett med? Geoff Ogilvy är ett annat namn som jag ser i veckans startlista som jag funderar på.

Har du någon spelare du funderar extra över vart de har "försvunnit" och varför?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Hosrchel har kvar kortet och lirar Farmers as we speak.

Vad jag läst så gjorde Luke Donald och Martin Kaymer samma misstag. De blev världsettor och skulle då göra om sina svingar vilket blev skit rent ut sagt.
Cristoffer
Inlägg: 138
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:37

Billy drogs/dras väl med problem hemma och jag kan anta att detta speglar sig i resultat bla.
Callaway
TaylorMade
Hcp Familj
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:Hosrchel har kvar kortet och lirar Farmers as we speak.

Vad jag läst så gjorde Luke Donald och Martin Kaymer samma misstag. De blev världsettor och skulle då göra om sina svingar vilket blev skit rent ut sagt.
Tack för era svar!
Ja Kaymer vet jag sökte mer fart i klubban, jag vet även att Padraig Harrington gick på samma spår för att bli bättre. Även Danny Willett har gått på den minan sen Masters när han försöker gå från en under-golfer till en side-on.
Svante_Nilsson
Inlägg: 14
Blev medlem: 25 nov 2016, 12:40

Anthony Kim var väl också en av dom? Ingen aning vad som skedde där. Jättelöftet som försvann.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Driver: Ping G 10.5 S
Hybrid Mizuno CLK 16+19
Järn Mizuno Mp-hifli 4+5, MP-18 SC 6-pw
Wedgar Callaway Mac Daddy Forged 50-54-58
Putter Scotty Cameron Newport 2
Boll Chrome Soft
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Svante_Nilsson skrev:Anthony Kim var väl också en av dom? Ingen aning vad som skedde där. Jättelöftet som försvann.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag tror att Kim slutade för att han inte tyckte att det var roligt? Har för mig att jag såg någon video förra året kring att han var intresserad av att komma tillbaka men jag vet inte vad som hände där.
Svante_Nilsson
Inlägg: 14
Blev medlem: 25 nov 2016, 12:40

MaxP skrev:
Svante_Nilsson skrev:Anthony Kim var väl också en av dom? Ingen aning vad som skedde där. Jättelöftet som försvann.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag tror att Kim slutade för att han inte tyckte att det var roligt? Har för mig att jag såg någon video förra året kring att han var intresserad av att komma tillbaka men jag vet inte vad som hände där.

Ahh ok, men vadå inte roligt? :-) Minns att han lanserades stenhårt av Nike, jämte Tiger.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Driver: Ping G 10.5 S
Hybrid Mizuno CLK 16+19
Järn Mizuno Mp-hifli 4+5, MP-18 SC 6-pw
Wedgar Callaway Mac Daddy Forged 50-54-58
Putter Scotty Cameron Newport 2
Boll Chrome Soft
mrgbg
Inlägg: 59
Blev medlem: 10 maj 2014, 11:40

MaxP skrev:Häromdagen när jag och Johan spelade in vårt senaste poddavsnitt kom vi in en snabbis på Billy Horschel. Det fick mig att börja fundera på spelare som "försvunnit" efter att ha varit ansedda på en väldigt hög nivå. Billy Horschel är en sån kille som efter vinsten av FedEx varit väldigt osynlig, jag vet knappt om han behåller kortet idag?

Andra spelare jag kommer att tänka på - Luke Donald och Padraig Harrington. Padraig finns det en hel del kunskap kring vad som hände men Luke är jag osäker på vad som skett med? Geoff Ogilvy är ett annat namn som jag ser i veckans startlista som jag funderar på.

Har du någon spelare du funderar extra över vart de har "försvunnit" och varför?
Tjena!

Först och främst tycker jag det är svinkul med eran podd om golf som är rolig att följa.
Men vill ändå höja ett finger för det senaste avsnittet ang Horschel & Reed.

Förstår att podden är ett sidoprojekt och att både du (Max) & Johan har heltidsjobb på sidan om, men ibland tycker jag att ni gissar ganska friskt.

Billy Horschel: rankad 70:e i världen.
Vann på PGA Touren under 2017.
Visst han är inte där han var, men han är ganska långt ifrån att jobba på en bilverkstad.

Patrick Reed (under isen): rankad 24:a i världen
Hero World Challenge V48 2017 T5
DP World Tour Championship V46 2017 T10
THE CJ CUP @ Nine Bridges V42 T11

Resultatrad senaste 6 tävlingar: MC-T5-T10-MC-T50-T11

Det är inte hans högsta nivå men det är ganska långt ifrån "helt under isen".

Jag tycker att podden är GRYM allt som oftast och hoppas ni tar kritiken på rätt sätt.
Golftränare i Göteborgstrakten.
HCP: +1.7
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:
Svante_Nilsson skrev:Jag tror att Kim slutade för att han inte tyckte att det var roligt? Har för mig att jag såg någon video förra året kring att han var intresserad av att komma tillbaka men jag vet inte vad som hände där.
Har för mig att Kim slutade på grund av en skada som gav honom x antal miljoner dollar med kravet att han inte fick spela golf igen.
mrgbg
Inlägg: 59
Blev medlem: 10 maj 2014, 11:40

Sandstream skrev:
MaxP skrev:
Svante_Nilsson skrev:Jag tror att Kim slutade för att han inte tyckte att det var roligt? Har för mig att jag såg någon video förra året kring att han var intresserad av att komma tillbaka men jag vet inte vad som hände där.
Har för mig att Kim slutade på grund av en skada som gav honom x antal miljoner dollar med kravet att han inte fick spela golf igen.
Äntligen!

Har också i bakhuvudet att han inte fick komma tillbaka av ekonomiska skäl osv, tack för att du redde ut mina funderingar!
Golftränare i Göteborgstrakten.
HCP: +1.7
Skriv svar