2019 - En Golf Biografi

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Abader skrev: 05 mar 2019, 20:50Vad är eran approach i bytet av klubbor, är det ett måste att handla nytt?
Ohh noo!

Visst kan jag köpa saker nya, men det finns otroligt mycket utrustning som kan köpas begagnad men ändå håller måttet utan vidare.
Drivers, (träklubbor) där kan man ju mer eller mindre alla årets drivers. Visst, ju nyare desto mer vill folk ha, men köp en driver som är ett par år gammal så är du ju nere i klart rimliga pengar för klart bra utrustning. handen på hjärtat, kommer du att prestera bättre med Titleist TS driver gentemot en 917?

Järnklubborna är det samma sak med, men slitaget är ju större, eller sannolikt iallafall. Här kan jag uppleva att man inte alltid hittar EXAKT det man söker och kan få från butik, men till vilket pris kan du försaka det? Vill man ha 3-PW är det ibland lite knepigt då många idag kör med 4-PW, som ett exempel.

Wedgear nöts ju en del, men ofta kan man hitta en hel del bra wedgear på nätet, tom mer eller mindre nya.

Putter: pick and choose! Det finns ju givetvis premiumputters som är ganska dyra begagnade, men i förhållande till nya, not so much!

kolla en FB grupp som heter golfmarknaden eller nåt i den stilen.

Lycka till!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Abader skrev: 26 mar 2019, 11:56 Andra besöket på Årsta golf idag på Lunchen. Har arbetsplatsen oerhört fördelaktigt placerad vilket gör att flera luncher kommer spenderas där.

Körde bara wedge och 58 graders för att hitta avstånden och bollflykt med olika swingar.

Årets projekt i bagen är att byta ut wedgeparken. Innan har jag haft 52-56-60 men kände att jag inte har användning för detta och har gjort valet att gå ner 1 wedge.

Jag har redan bytt ut till en 58 graders och ska denna veckan på ranchen försöka hitta vilken jag troligtvis är i mest behov av men det lutar mot en 54 graders.

Ska köra både onsdag och torsdag också och sedan göra en utvärdering.



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Vad har du för loft på din PW?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

långryggen skrev:
Abader skrev: 26 mar 2019, 11:56 Andra besöket på Årsta golf idag på Lunchen. Har arbetsplatsen oerhört fördelaktigt placerad vilket gör att flera luncher kommer spenderas där.

Körde bara wedge och 58 graders för att hitta avstånden och bollflykt med olika swingar.

Årets projekt i bagen är att byta ut wedgeparken. Innan har jag haft 52-56-60 men kände att jag inte har användning för detta och har gjort valet att gå ner 1 wedge.

Jag har redan bytt ut till en 58 graders och ska denna veckan på ranchen försöka hitta vilken jag troligtvis är i mest behov av men det lutar mot en 54 graders.

Ska köra både onsdag och torsdag också och sedan göra en utvärdering.



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Vad har du för loft på din PW?
Den är 45 grader, har nu efter ett par rundor bestämt mig för att det inte blir någon ny wedge. Känner att jag klarar mig just nu på bara en 58 graders och pw.




Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Abader skrev: 09 maj 2019, 14:29 Den är 45 grader, har nu efter ett par rundor bestämt mig för att det inte blir någon ny wedge. Känner att jag klarar mig just nu på bara en 58 graders och pw.
Jädrar! Det är ju 13° skillnad...!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar