Rekommenderade golfpaket i Skåne början av April?

Recensera eller fråga om tips...
Niklas

15 mar 2020, 08:23

Vi hade tänkt åka utomlands mellan 2-15 April, men som det ser ut kommer det inte hända. Vi kommer dock fortfarande ha semester så jag började fundera vad man ska göra istället. Så jag tänkte att åka så långt söderut man kan i Sverige och spela golf i en vecka istället.

Jag vill helst hitta en anlägging där man bor väldigt nära banan och som har ett bra paketerbjudande. Och självklar måste det vara en eller två rikgit bra banor som tillhör anläggningen. Gärna något lyxigt boende med bra mat vore inte fel. Kostnad spelar inte så stor roll för det kommer fortfarande bli väldigt mycket billigare än den planerade resa men vill gärna att det blir något prisvärt.

Sen är det såklart att det är öppet i början av april men det vore konstigt om det inte vore det efter denna milda vinter.

Vad är era rekommendationer?
Hcp: ~12 Klubb: Björkliden GK (Golfstar Large)
MaxP

15 mar 2020, 08:36

Niklas skrev:
Vi hade tänkt åka utomlands mellan 2-15 April, men som det ser ut kommer det inte hända. Vi kommer dock fortfarande ha semester så jag började fundera vad man ska göra istället. Så jag tänkte att åka så långt söderut man kan i Sverige och spela golf i en vecka istället.

Jag vill helst hitta en anlägging där man bor väldigt nära banan och som har ett bra paketerbjudande. Och självklar måste det vara en eller två rikgit bra banor som tillhör anläggningen. Gärna något lyxigt boende med bra mat vore inte fel. Kostnad spelar inte så stor roll för det kommer fortfarande bli väldigt mycket billigare än den planerade resa men vill gärna att det blir något prisvärt.

Sen är det såklart att det är öppet i början av april men det vore konstigt om det inte vore det efter denna milda vinter.

Jag gillar boendet och hela anläggningen på PGA National är riktigt bra. Utgå därifrån och du har många andra banor väldigt nära!
joakim.pekkari
Kontakt:

15 mar 2020, 09:17

MaxP skrev:
15 mar 2020, 08:36
Niklas skrev:

Jag gillar boendet och hela anläggningen på PGA National är riktigt bra. Utgå därifrån och du har många andra banor väldigt nära!
Tänkte just säga samma sak! Fin golf på PGA och sen har du nära till Barsebäck, Bokskogen, Sjöbo och banorna på näset också
WITB 2020
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Niklas

15 mar 2020, 09:59

Tack för svaren. Jag var redan lite inne på Pga National så ni bekräftar mina planer :). Bra med tipsen om andra banor i närheten också.
Användarvisningsbild
StefanL
Kontakt:

15 mar 2020, 11:40

Åhus Östra! Är ett måste om du är där!
Sen är Rya en pärla!

Var där nere förra våren, vi bodde i Malmö och lirade Rya, Åhus Östra och PGA Lakes.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Niklas

15 mar 2020, 16:15

Det blir boende och banorna på näset efter lite research. Bokat boende på Hotell Gässlingen och starttider på Falsterbo, Flommen och Ljunghusen. Falsterbo kommer vi spela, om någon har åsikter om de andra banorna kan vi ändra oss. Jag pangade precis järntvåor på Brommas range i storm-motvind så kände lite inspiration för Links-golf. Men mycket var det exempel-menyn på hotell Gässlingen som bestämde saken. Jag har inget emot att köra till andra banor i närheten, så tack för alla tipsen för banor.
Användarvisningsbild
JohanAdministratör
Site Admin

17 mar 2020, 06:26

Återkom gärna med en recension av resan sen.
Du kommer nog få det riktigt fint.

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar