Hur många varv har du & ska du spela 2023?

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hur mycket golf har du tänkt lira i år och hur många har du hunnit med hittills?

Själv har jag spelat ett varv på Arlandastad Nya Banan. Målet är att spela åtminstone 1 varv i veckan nu under Maj, Juni, Juli, Aug, Sept, Okt. Så får jag in 24 varv är jag glad. Jag hoppas självklart på många fler.
Mikaelanstad
Inlägg: 425
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Spelat 6 varv.

Blir 2 denna helg.

Målet är 100+ rundor 🏌️‍♂️Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Pkgolf
Inlägg: 258
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Har spelat sex varv. Ska ut i eftermiddag för sjunde rundan och förhoppningsvis kommer varv åtta och nio i helgen.

Hoppas kunna få ihop +70 varv iallafall.

Vi pratar givetvis bara 18 hål.
Egon
Inlägg: 885
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Det är lite som frågan om hur många som jobbar på en arbetsplats… hälften! ;)

4 ronder hittills, 2 spelade och 2 där jag slagit av på spelet men ändå hängt med runt och viftat med klubbor på varje hål.

Blir väl 80-120, hoppas jag och då minst 50-60 där det spelas ”riktig” golf.

Egon
Användarens profilbild
Golfareninsweden
Inlägg: 40
Blev medlem: 07 maj 2014, 10:54
Ort: Västerås

Hoppas på minst 2 rundor i veckan.
Har 5 rundor just nu.
Är mellan 2 jobb så det kan bli mer.

Brukar ligga på 50-60 rundor per år.

Ska även försöka spela mer 8-9 hål rundor med Hickory/P&B.




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Bollen landar på green som en fjäril med ömma fötter. - GZ
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1386
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

I år kommer jag inte räkna rundor. Det blir så många det blir när säsongen är avslutad. Istället tänker jag lägga mer fokus på träning. Kvalitet före kvantitet. Att sätta ett mål på hur många rundor man tänkt spela är bara idiotiskt. Det ger en onödig stress och i slutänden påverkar det kvaliten på rundorna. Det blir liksom ett måste krav än att det är kul.
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nu är jag uppe i två varv.
Arlandastad Nya och GolfStar Waxholm
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Två varv bara. Aldrig spelat så här lite när man väl kommit in i maj. Det här är den sämsta våren jag kan minnas överhuvudtaget. Blir rejält bitter och sur nu faktiskt. Så trött på att bo för nära polcirkeln. Men så här uselt och kallt brukar det ändå inte vara. Måste spela en gång i veckan bara för mitt humörs skull. Helst 3 ggr i veckan.
Hcp: ~12
Egon
Inlägg: 885
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Niklas skrev: 02 maj 2023, 09:35 Två varv bara. Aldrig spelat så här lite när man väl kommit in i maj. Det här är den sämsta våren jag kan minnas överhuvudtaget. Blir rejält bitter och sur nu faktiskt. Så trött på att bo för nära polcirkeln. Men så här uselt och kallt brukar det ändå inte vara. Måste spela en gång i veckan bara för mitt humörs skull. Helst 3 ggr i veckan.
Naturligtvis synd om er men egentligen så har det väl bara varit en vår modell gamla tider.
Skåne spelbart sen februari, skarven mars april för blekinge och södra Småland/Halland.

Nu väntar vi bara in sommarvärme … så det kan börja växa ordentligt. Greenerna är (på en bonnallubb i södra Småland) trots årstiden jämna med 8ish på stimpen. Helt ok dvs. ungefär där när man börjar få nytta av att man kan putta. Så j-a skönt att tjäna 4-5 slag mot ”fältet” igen.

Egon
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Egon skrev: 02 maj 2023, 11:46
Niklas skrev: 02 maj 2023, 09:35 Två varv bara. Aldrig spelat så här lite när man väl kommit in i maj. Det här är den sämsta våren jag kan minnas överhuvudtaget. Blir rejält bitter och sur nu faktiskt. Så trött på att bo för nära polcirkeln. Men så här uselt och kallt brukar det ändå inte vara. Måste spela en gång i veckan bara för mitt humörs skull. Helst 3 ggr i veckan.
Naturligtvis synd om er men egentligen så har det väl bara varit en vår modell gamla tider.
Skåne spelbart sen februari, skarven mars april för blekinge och södra Småland/Halland.

Nu väntar vi bara in sommarvärme … så det kan börja växa ordentligt. Greenerna är (på en bonnallubb i södra Småland) trots årstiden jämna med 8ish på stimpen. Helt ok dvs. ungefär där när man börjar få nytta av att man kan putta. Så j-a skönt att tjäna 4-5 slag mot ”fältet” igen.

Egon
jag önskar verkligen att jag kunde säga den där sista meningen... Men skam den som ger sig, övning ger färdighet, och nu med en för året ny putter med ett svinskönt grepp (https://g-rip.com/g-rip-fl-1/)har jag duktig övertro på min puttning, igen...
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar