Kapa putter till barn

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
akka89
Inlägg: 31
Blev medlem: 08 feb 2015, 18:32
Ort: Mälarö GK

Tjena gänget!

För att inte göra en lång story kort. Jag har nyligen fått barn vilket är super skoj, går självklart i tankarna på att introducera gossen till denna underbara sport när tiden är kommen.

Vill gärna att gossebarnet ska lira det bästa. (Bara för mitt egna välbefinnande). Jag har några gamla scottys liggandes som jag tycker vore roligt att göra om till en barnklubba.

Vad tror ni, kommer det ens vara spelbart eller blir det bara en rolig gimmick?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Egon
Inlägg: 885
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Klubben får bara en lättare balans och eftersom barn behöver lättare klubbor så är det väl en bra idé.

Sen brukar jag aldrig kapa putters i greppänden utan i infästning till klubbhuvudet. Värma, rycka, kapa och limma är både enklare och billigare eftersom man sparar ett grepp.

Egon ,
Sohlberg
Inlägg: 238
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Varför inte bara köpa en barnputter/barnset?
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
akka89
Inlägg: 31
Blev medlem: 08 feb 2015, 18:32
Ort: Mälarö GK

Egon skrev: 08 aug 2023, 11:37 Klubben får bara en lättare balans och eftersom barn behöver lättare klubbor så är det väl en bra idé.

Sen brukar jag aldrig kapa putters i greppänden utan i infästning till klubbhuvudet. Värma, rycka, kapa och limma är både enklare och billigare eftersom man sparar ett grepp.

Egon ,

Tack @Egon ! Super bra tips!
Sohlberg skrev: 08 aug 2023, 15:21 Varför inte bara köpa en barnputter/barnset?
För att det är jäkligt svårt att hitta en scotty som barnputter och att jag tycker det vore roligt med en Scotty som barnputter. Även fast det eventuellt bara blir en rolig gimmick.
Skriv svar