Förlängning av putterskaft

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Kleif
Inlägg: 3
Blev medlem: 09 maj 2024, 15:07

Jag har förlängt en putter till 50" för att kunna använda den som en sk. broomstickputter (kvastputter) Klubbens tränare säger dock att den får jag inte använda. Jag har bara förlängt skaftet. Inget annat. Orginalgreppet sitter kvar längst ner och så har jag satt ett nytt egentillverkat grepp där uppe. Har han rätt? Vad gäller?]
eGolf
Inlägg: 64
Blev medlem: 16 mar 2022, 10:17
Ort: Västerås

Kleif skrev: 09 maj 2024, 15:21 Jag har förlängt en putter till 50" för att kunna använda den som en sk. broomstickputter (kvastputter) Klubbens tränare säger dock att den får jag inte använda. Jag har bara förlängt skaftet. Inget annat. Orginalgreppet sitter kvar längst ner och så har jag satt ett nytt egentillverkat grepp där uppe. Har han rätt? Vad gäller?]
Möjligt att han hakat upp sig på klubblängd max 48", men då missat att det inte gäller för putters.
Utöver det vet jag inte vad det kan vara.
Hemmaklubb Surahammars GK
HCP 15
Egon
Inlägg: 891
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Grepp som är uppdelat med ett mellanrum måste vara runda likt vanliga grepp.
Det är nog inte där skon klämmer.
Det finns också regler för att skaft måste vara raka (exkl. nedre delen på putters) och din tillbyggnad kanske inte är linjärt med originalskaftet?

Egon
Kleif
Inlägg: 3
Blev medlem: 09 maj 2024, 15:07

Möjligt att det är greppet för mitt nedre grepp är fyrkantigt. Förlängningen är linjärt med orginalskaftet så så detär inte det.
Skriv svar