Projekt: Online Coachning

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Kul uppdatering zvenne!
Själv har jag redan sett en hel del goda resultat ute på banan.

Har faktiskt kommit ner i HCP 4,1 som var ett mål för säsongen.




Skickas från min iPhone via Tapatalk
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Testade att försöka klara av ett delmål idag. Gå under 100 med bara järn. Gick åt helvete haha. 106 slag blev det. Ute på banan gick d ok. Bäst gick d runt greenerna. Där märker jag stor skillnad redan efter lite tips å trix från max. Det känns great å ska slipas mer på. Mycket slag där att hämta.

Däremot från tee med olika järn sket d sig fett. Kändes helt konstigt att tex stå med en j5a på tee på en lång par5. Men bara nöta på.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Närmast kommer en uppdatering för bunkerslag - greenside och en diskussion om kost tror jag kommer behövas!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Zorro
Inlägg: 51
Blev medlem: 18 aug 2014, 10:28

Tänkte skriva en uppdatering till Max men varför inte göra det här ifall det gläder fler.

Det är nu några veckor sedan vi startade och än har det inte hänt så mycket som syns på scoren, men många aktiviteter pågår och jag känner att det här kommer att bli bra.

Från början tittade vi på min sving som var väldigt flack, vet inte varför det var så nu för jag tror inte det sett ut så tidigare år. Men det är ett pågående arbete att ändra på svingen och ibland blir det riktigt bra och ibland faller det tillbaka med väldigt varierande resultat.

Det som Max hittat att fokusera på för att förbättra scoren är föga förvånande närspelet.
Ett helt nytt sätt slå korta wedgar som jag fick kämpa med ett par träningspass innan det fungerade, men nu märker jag hur bra det är!
Väldigt sällan det blir duffar eller toppar nu och när det blir det har jag tappat någon del i genomförandet, går att att halka tillbaka till gamla (o)vanor även här.
Senaste rundorna har jag gjort fler chip-enputt än jag någonsin gjort förut, och för tillfället är wedge från 10-30m mitt favoritslag. Det är så jäkla roligt när man känner att man har ett fungerande slag för att gå över en bunker och ändå få bollen att stanna nära flaggan!
Nu ska vi få till samma förbättring på lite längre wedgeslag också så kommer spelet inom 100m bli riktigt roligt.

Tack för bra coachning Max!

/Z
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag kan kort berätta att jag och en polare tog en tredjeplats i Foursome KM!

Men den senaste tiden har det varit 30-årsfirande, andra firanden och resor som gjort att golfen blivit lidande. De rundor som klarats av har varit av stresskaraktär.

Men jag har definitivt utvecklats i rätt riktning. Handikappet har gått från 6,5 till 4,2 tror jag eller om det är 4,5?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Det här skulle man ju hoppat på. Kanske kunde fått ordning på min outside in. Har svårt att ta till mig det de pro's jag besökt har försökt förmedla. De vill liksom äga min sving och få mig att göra grejer jag inte förstår.
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Projekt: Online Coachning har tyvärr gått sämre för min del under juli månad. Min förhoppning är att ta tag i livet (dvs Projekt: Online Coachning) så snart som bara möjligt. Annars hoppas jag att deltagarna gnäller på mig ;)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Kan bjussa på några videos hur det ser ut just nu... HCP står på 4,7

http://youtu.be/jiTsJ2DnIDs

http://youtu.be/kkUG4kZVD3Q


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skriv svar