Projekt: Online Coachning

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Samarithan skrev:Då är ju min stora fråga om du vill ha en tuff utmaning i ditt projekt?
Jag känner mig sugen och inspirerad men... ska ta grönt kort till sommaren och som helt ny så finns det ju en hel uppsjö som behöver förbättras, ska väl erkännas att jag slagit någon hink på ranch för många år sen nu.
Alla ansökningar är välkomna som sagt! ;)
Samarithan
Inlägg: 2
Blev medlem: 07 apr 2015, 12:47

Då kommer det en ansökan från mig i Kiruna då:

Snittscore/HCP? Iom att jag är helt ny och kommer börja med hcp 54 så hoppas jag väl komma till... 25-30?
Mål med säsongen 2015? Komma igång med grunderna för att på så vis utvecklas till den spelare jag kan bli
Hur mycket tränar du idag? Idag - ingenting, spelade 9-hål på Golden Gate förra veckan (simulator)
Hur många rundor spelade du i veckan i snitt 2014? 0
Tränar du med någon instruktör idag? Nix, kommer dock omringa mig med faddrar då jag kommer igång
Hur mycket tänker du träna säsongen 2015? Tanken är att vara ute så mycket jag kan och hinner (vädret bestämmer ju oxå lite)
För du någon statistik idag? Har laddat ner appen GolfCompani till mobilen som jag tänkte testa
Varför borde du få vara med? Som ny inom golf är det aldrig fel med hjälp, utvecklingen går via många munnar :)
zvennebanan1
Inlägg: 19
Blev medlem: 02 sep 2014, 06:58

Hej,
Tycker att det låter som ett spännande projekt, och då jag tycker det är kul att testa nya grejer för att utveckla min golf är jag gärna med.

Frågor:
Snittscore/HCP: Min snittscore på 86 rundor 2014 var 84,2. Mitt handikapp under 2014 var mellan 4,5-7 men ligger nu på 6,2.
Mål med säsongen 2015: Sänka snittscore ner mot 80, mer rundor på 70-tal, förbättra närspel+puttning. Började förra året att ändra visa delar i svingen vilket jag kommer att fortsätta att jobba på i år också.
Hur mycket tränar du idag: Varierande, tränar mycket under försäsong men under säsong kanske det blir 1 gång i veckan.
Hur många rundor spelade du i veckan i snitt 2014: Totalt 86 rundor, så 1-2 i veckan.
Tränar du med någon instruktör idag: Inte kontinuerligt, brukar bli lite med min Pro på klubben på försäsongen och sedan i grupp med serielaget vid några tillfällen under säsong.
Hur mycket tänker du träna säsongen 2015: Svårt att säga antal timmar i veckan men ca. 1-2 gånger i bästa fall.
För du någon statistik idag: Jag har 378 ronder på 36p.se sedan 2009. har precis börjat använda GameGolf där du kan följa mig och använder ES12 på rangen för gap analys data.
Varför borde du få vara med: Jag är hängiven till det jag pysslar med och kan arbeta konsekvent mot målbilder. Gillar teknik och statistik och är inte rädd att testa nytt för att förbättra.
henrik82
Inlägg: 4
Blev medlem: 07 apr 2015, 15:42

OK, här kommer min anmälan.

Snittscore/HCP?
Min snittscore de senaste 10 rundorna är 79,9, och det inkluderar 2 tävlingar. Har tyvärr inte mer statistik då jag inte har haft denna appen speciellt länge. HCP är 5.0

Mål med säsongen 2015?
Målet med säsongen är primärt att ta sig ner till 3.0 i hcp, och før att göra det behöver jag att bli stabilare i mitt långa spel men framförallt att få ett närspel som påminner mer om en kirurg snarare än en vedhuggare som är tillfället just nu.

Hur mycket tränar du idag?
Lite svårt att säga men lägger nog cirka 8-10h i veckan på träning om man räknar bort spel på banan.

Hur många rundor spelade du i veckan i snitt 2014?
När jag väl kom igång så spelade jag 1-2 gånger i veckan.

Tränar du med någon instruktör idag?
Nej det gør jag inte och har aldrig gjort tyvärr. Har väl haft 1 lektion och diverse juniorträningar i mitt liv men de sista 15 åren har det varit dåligt med detta. Kommer jag inte med på det här så planerar jag att ta lite lektioner till sommaren før att se om det är några stora fel med min sving, men inte intresserad i att göra før stora förändringar.

Hur mycket tänker du träna säsongen 2015?
Det går knappt att svara på, jag ska nå mitt mål och helst en go del längre ner i hcp, så den tid det krävs før att nå detta. :)

För du någon statistik idag?
Jag før statistik på en del, naturligtvis score som alla gør men också, puttar, chip+1p, fairwayträffar, greenträff. När det kommer till träning så planerar jag att føra statistik på volym. Lite oklart kanske, men säg att jag ska ha en träningsdag på 4-5h på greenen. Då kan den se ut något så som det här exempelvis. Putt 3m, 300/12. Det är givetvis puttar från 3m och jag har då puttat 300 st och sänkt 12, då jag är en bedrövlig puttare. Har dock inte startat med detta än så gør det inte per idag.

Varför borde du få vara med?

Før att förklara det så måste jag berätta lite mer om mig själv. I høstas tog jag och min flickvän beslutet att säga upp våra jobb før att starta ett eget företag i Dominikanska Republiken. Så i September förra året flyttade vi ner hit och startade så smått. Då det visar sig att dominikaner anser frasen manana manana att vara stressfull så var det inte väldigt förvånande att saker tar lång tid här nere men att de skulle ta så lång tid förvånade mig väldigt. Bara att få upp företaget tog 6 månader och det är alltså før att få pappret att det existerar!!! Oavsett detta gjorde att jag hade en hel del tid över och spelade därför lite golf med några vi känner här nere och kände att jag började få upp intresset så smått igen, ju mer jag spelade desto mer började det komma tillbaka till mig varför jag älskar golf, nu 8 månader senare så är jag på golfbanan 4-5 gånger i veckan och tränar eller spelar.

Om min golf, jag började spela när jag var 14 år gammal och inom 2 år så hade jag 5 i HCP, men prioriterade egentligen aldrig golfen då fotbollen kom först. När jag var 19 år gammal så drog jag av ett korsband i knät som spolierade mycket av idrottsintresset och jag la egentligen ner allt där och då. I tiden fram tills i år (32 år gammal just nu) har jag väl spelat golf kanske 2-4 rundor i snitt per år fram till förra året.
Mitt mål før året med golfen är som jag skrev att nå 3 i hcp, och mål før 2016 är att göra minst en tävling på Nordea Tour før att se hur jag står mig mot de nordiska spelarna. Jag vet att detta är ett ganska ambitiöst mål och kanske inte så reellt men för mig är det viktigt med höga mål för att se en mening med att lägga ner mycket tid.

Så varför borde jag väljas ut till det här? Før mig hade detta varit perfekt, jag har från början tänkt att ta lektioner før att sedan ta med mig denna informationen själv och träna på det medan här så kan jag faktiskt få samma sak med uppföljning, vilket är briljant. Att det är online är otroligt smidigt før min del också då min situation är som den är. När det kommer till golfen så tror jag detta kan vara ett väldigt bra sätt att få hjälp genom de tyngre perioderna när inte allt går så lätt. Jag vet sedan tidigare erfarenhet att dessa perioder kommer med jämna mellanrum och då är det väldigt viktigt att ha någon där som hjälper en att se vad målet är och att svackan bara är tillfällig. Jag tror givetvis också att detta kommer att gynna min golfutveckling enormt då jag som sagt har lite erfarenhet av lektioner och dylik, vilket gør att du garanterat har en massa saker att lära mig när det kommer till övningar, strategier på banan osv.
Før dig så hoppas jag att det kan vara intressant att ta med mig før att se vad din coaching gør før en skaplig spelare som satsar på att bli en ok och kanske till och med bra spelare. Jag hoppas och tror att detta är något som kan ge oss båda något i utbytte.

Med vänlig hälsning,

Henrik
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Idag blev det klart för ett partnerskap med MXP Golf och Shotstohole.com. Något jag tror kommer höja nivån på online coachningen ännu mer - för er som är intresserade av att deltaga - kika gärna in på www.shotstohole.com och se på vilken nivå statistikrapportering samt analyser kommer att ligga på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4719
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP skrev:Idag blev det klart för ett partnerskap med MXP Golf och Shotstohole.com. Något jag tror kommer höja nivån på online coachningen ännu mer - för er som är intresserade av att deltaga - kika gärna in på http://www.shotstohole.com och se på vilken nivå statistikrapportering samt analyser kommer att ligga på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Spännande! Är det ett verktyg för mer avancerad statistik eller verktyg som Svensson kan köra med istället för GolfLOgix / GolfShot osv?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:
MaxP skrev:Idag blev det klart för ett partnerskap med MXP Golf och Shotstohole.com. Något jag tror kommer höja nivån på online coachningen ännu mer - för er som är intresserade av att deltaga - kika gärna in på http://www.shotstohole.com och se på vilken nivå statistikrapportering samt analyser kommer att ligga på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Spännande! Är det ett verktyg för mer avancerad statistik eller verktyg som Svensson kan köra med istället för GolfLOgix / GolfShot osv?
Det är ett verktyg för avancerad statistik kan vi säga men bra för alla. Mycket av informationen skulle jag säga att visserligen är bättre för en Coach eller tränare att se för art förstå spelaren. Det kräver en hel de koll av spelaren att fylla i men blir väl värt det!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Zorro
Inlägg: 51
Blev medlem: 18 aug 2014, 10:28

Väldigt intressant och skulle nog vara väldigt givande att få prova.

Snittscore/HCP?
Hcp just nu 14,5 och snittscore ca 90 slag.

Mål med säsongen 2015?
Målet är hcp 12,5 och snittscore runt 85 på hemmabanan. Tror mig kunna klara det på egen hand eller med några lektioner. Med en sån här satsning skulle jag sätta tuffare mål, singel är kanske att ta i men varför inte!

Hur mycket tränar du idag?
Idag tränar jag för lite och bara sporadiskt, skulle behöva en plan att följa.

Hur många rundor spelade du i veckan i snitt 2014?
Ungefär 2 i snitt, mer vissa perioder när jobb och familj medger.

Tränar du med någon instruktör idag?
Nej, har aldrig riktigt kommit igång med det. Ny Pro på klubben i år så kanske det skulle kunna trigga igång.

Hur mycket tänker du träna säsongen 2015?
Har tänkt försöka strukturera träningen och lägga några timmar i veckan men behöver nog en välriktad spark för att komma igång.

För du någon statistik idag?
I stort sett varje runda i Golfshot. Tycker det är intressant att kunna följa utvecklingen.

Varför borde du få vara med?
Kanske för att jag verkligen vill ge mig in i något sånt här och utveckla mitt spel. Är bra på att dokumentera och både ge och ta feedback.
Sprider gärna såväl positiv som negativ kritik när jag har åsikter. Kan mycket väl tänka mig att betala för en sån här tjänst om den är utvecklande för mig.


/Zorro
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ni som är anmälda - det vore intressant att höra hur villiga ni skulle vara att hålla andra här på forumet uppdaterade med hur det är, säg en eller två gånger i veckan, vad tror ni om det?
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Skulle man bli utvald tycker jag det minsta man kan göra e att föra lite "loggbok" här på sidan.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Skriv svar