Varför drar/bär du?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Strunta i bagen å ha allt du behöver i händerna. Så tränar du inte bara kondition utan massa olika å nyttiga saker ;)

Har börjat bära nu en del. Skulle dock må bra av en bättre bag då den skiten jag har nu e fett obekväm. (En gammal XDC köpt på second hand för 20 spänn)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Mikeryder
Inlägg: 57
Blev medlem: 06 apr 2015, 18:28

Har bärbäg ogio modell större och lägger den på vagn utomlands i hög värme och när "allt" ska med i regnrusk eller vid tävling. Både och är bra.

Kan vi få en liten recension på silencern? Är det bra fack med skapliga utrymmen, är den praktisk förutom själva facken för klubborna? Är det förresten snabbt och lätt att ta ur och stoppa tillbaka klubbor? Är så jäkla trött på skramlandet och håller i klubborna så gott det går när jag går.
Driver: Titleist 915D2 10,5° Stiff FW: 915F 15° stiff Hybrid: 816H1 19° stiff Järn: 716 AP2 5-pw, 4i T-MB KBS Tour Wedgar: Titleist SM6 50°,54°,58° Putter: Ping Vault Anser 2 Slate.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Mikeryder skrev:Har bärbäg ogio modell större och lägger den på vagn utomlands i hög värme och när "allt" ska med i regnrusk eller vid tävling. Både och är bra.

Kan vi få en liten recension på silencern? Är det bra fack med skapliga utrymmen, är den praktisk förutom själva facken för klubborna? Är det förresten snabbt och lätt att ta ur och stoppa tillbaka klubbor? Är så jäkla trött på skramlandet och håller i klubborna så gott det går när jag går.
För att vara en bärbag tycker jag att det finns gott om fack för kläder, bollar, kikare, flaskor mm. Jag använder inte ens alla fack.

Det är lätt att ta ur och stoppa tillbaka klubborna. Det jag kunde önskat vore att alla klubbor hade ett eget fack under gummidelen.
Bagen är knäpptyst om man stoppar i klubborna rätt och jag är väldigt nöjd.
Användarens profilbild
Ringman
Inlägg: 107
Blev medlem: 09 dec 2014, 14:20

Jag har alltid använt bärbag fram till i år. Tyvärr fixar inte ryggen att bära längre.
Så jag fick köpa mig en ordentlig vagn och valet föll på Clicgear 3.5
Men fick jag välja så skulle bärbagen åka fram igen.
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Jag bar under mina två första år men bytte i somras till vagn.

Jag bar och sa att jag jag aldrig skulle göra något annat då det bara kändes bökigt. Sen fick jag till slut ge mig, då jag dras med en klen och stel rygg. Påverkar inte alls golfsvingen egentligen men får lätt låsningar om jag snedbelastar när jag lyfter, dvs efter varje slag. Ville helt enkelt inte offra en hel runda pga någon sekund av att inte tänka till och få en låsning för att jag hade fel vinkel i ryggen när jag lyfte bagen. Sen jag började med vagn har jag inte märkt av dessa problem alls, så får väl vara tecken på att det är lyckat! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
alexolssn
Inlägg: 29
Blev medlem: 22 nov 2015, 14:43

Burit sen jag börja spela tidigare i år, men pga en ordentlig knäskada för 3 månader har jag nu köpt ny vagn och bag. Tveksam till om knäet pallar bära när jag väl kan spela igen.
Användarens profilbild
Stoltpappa
Inlägg: 52
Blev medlem: 01 jul 2014, 18:02
Ort: Enköping

Jag alternerar.
Spelar jag en tidig morgonrunda eller när det är "lite" folk på banan då är det bärbag som gäller, alltid. Vid tävlingar och rundor som har en tendens att "ta lite tid" då överväger jag att använda vagnen.
Dock så tycker jag att spelet går fortare och smidigare med bärbag. Och det är som folk har sagt tidigare här, skönt med armarna fria.
Järn: Mizuno JPX 850 5-P Wedgar: Titleist Vokey Oil Can 52° och en Titleist Vokey 56°
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Stoltpappa skrev:Jag alternerar.
Spelar jag en tidig morgonrunda eller när det är "lite" folk på banan då är det bärbag som gäller, alltid. Vid tävlingar och rundor som har en tendens att "ta lite tid" då överväger jag att använda vagnen.
Dock så tycker jag att spelet går fortare och smidigare med bärbag. Och det är som folk har sagt tidigare här, skönt med armarna fria.
Så tänker jag också. Om jag inte har bråttom blir det vagn. Om jag vill pinna på lite så blir det bärbag...
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Håller med om att det e viktigt att ha armarna fria. Då kan man fixa en ny snus medans man traskar mot nästa tee :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
Stoltpappa
Inlägg: 52
Blev medlem: 01 jul 2014, 18:02
Ort: Enköping

Absolut @wolfsheim eller torka av klubban, kika i banguiden ;)
Järn: Mizuno JPX 850 5-P Wedgar: Titleist Vokey Oil Can 52° och en Titleist Vokey 56°
Skriv svar