Börja satsa på golfen som 20 åring, är det försent?

Här snackar vi allmänt om golf...
hgk
Inlägg: 3
Blev medlem: 02 sep 2015, 09:20

Jag har en del bollsporter i bagaget. Bland annat 4-5 år i fotboll, pingis, innebandy och även kickboxning. Men de senaste 5 åren har det inte varit någon sport överhuvudtaget.

Synd att denna golfsäsong snart är över. Någon som har bra tips på hur man kan lägga upp sin golfträning under vintern i Stockholm? Finns en del inomhushallar men det är ju svindyrt!

Får se hur länge vi klarar oss utan snö, så länge det inte är minusgrader, snö och spöregn är det väll inga problem att fortsätta utomhus? :D

Ska anmäla mig till ett par tävlingar här i Stockholm innan vintern kommer, så får vi se om jag klarar av trycket under tävling!

Någon som vet btw om jag kan spela Skandia Tour nästa säsong? Fyller 21 år nu i december. Tänkte om det var upp till 21 år eller om man räknas som junior även det året man är 21.
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

hgk skrev:Jag har en del bollsporter i bagaget. Bland annat 4-5 år i fotboll, pingis, innebandy och även kickboxning. Men de senaste 5 åren har det inte varit någon sport överhuvudtaget.

Synd att denna golfsäsong snart är över. Någon som har bra tips på hur man kan lägga upp sin golfträning under vintern i Stockholm? Finns en del inomhushallar men det är ju svindyrt!

Får se hur länge vi klarar oss utan snö, så länge det inte är minusgrader, snö och spöregn är det väll inga problem att fortsätta utomhus? :D

Ska anmäla mig till ett par tävlingar här i Stockholm innan vintern kommer, så får vi se om jag klarar av trycket under tävling!

Någon som vet btw om jag kan spela Skandia Tour nästa säsong? Fyller 21 år nu i december. Tänkte om det var upp till 21 år eller om man räknas som junior även det året man är 21.
I barkarby golfhall slår du plus tränar i deras gym fritt för 399:- per månad. Tyvärr måste du binda upp dig hela året. Googla på komethallen

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Skriv svar