Konstiga/dumma saker du hört på golfbanan

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

trippelhej skrev:
JohanAdministratör skrev:Några gubbar beklagade sig och sa att jag fick skylla mig själv som bokat in mig i deras boll...

Men det blev faktiskt en riktigt trevlig runda!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Vilket det är, vad är det dumma med det?.

Du som "gäst" ska följa dom och deras regler så länge de är rimliga.
Följa dem och deras regler? Nej, bokar du en tid med lediga platser så får man räkna med extra spelare. Jag är själv enormt trött på trebollar som behandlar ensamspelare som att de bara är i vägen. Det är sån skit som skrämmer folk från sporten.

Mer på temat för dagen;
Hörde följande på tävling som junior - "Äh, den regeln är larvig, den kör aldrig vi med"


Sent from my iPhone using Tapatalk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

MaxP skrev:
trippelhej skrev:
JohanAdministratör skrev:Några gubbar beklagade sig och sa att jag fick skylla mig själv som bokat in mig i deras boll...

Men det blev faktiskt en riktigt trevlig runda!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Vilket det är, vad är det dumma med det?.

Du som "gäst" ska följa dom och deras regler så länge de är rimliga.
Följa dem och deras regler? Nej, bokar du en tid med lediga platser så får man räkna med extra spelare. Jag är själv enormt trött på trebollar som behandlar ensamspelare som att de bara är i vägen. Det är sån skit som skrämmer folk från sporten.

Mer på temat för dagen;
Hörde följande på tävling som junior - "Äh, den regeln är larvig, den kör aldrig vi med"


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja men nu var det tvärtom, det var johan som gick med i deras boll.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag var kanske lite otydlig. Jag är trött på trebollar som bokar sig och anser sig äga rätten att gå själva. Kommentarer som den till Johan är det absolut mest dumma du kan säga till en medspelare. Risken att du förstör en spelares lust att spela är enorm. Så jag håller med Johan, att oja sig över att någon går med dem är både dumt och konstigt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

MaxP skrev:Jag var kanske lite otydlig. Jag är trött på trebollar som bokar sig och anser sig äga rätten att gå själva. Kommentarer som den till Johan är det absolut mest dumma du kan säga till en medspelare. Risken att du förstör en spelares lust att spela är enorm. Så jag håller med Johan, att oja sig över att någon går med dem är både dumt och konstigt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Exakt! Golf ska vara en sport där du kan boka in dig själv och därtill ska alla 4 följa golfens regler. Inte egna regler. Speciellt på helger när det är tryck på banan. Finns inget värre än när man bokar in sig i en boll och inte känner sig välkommen.

En annan sak som är komisk är när man står på ett par 4 som man har chans att nå på 1 och bollen bakom står och trampar och nästan är nöjda när någon i bollen skickar ut den i skogen och säger att du kunde väl ha slagit en järnklubba istället Bild

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

MaxP skrev:Jag var kanske lite otydlig. Jag är trött på trebollar som bokar sig och anser sig äga rätten att gå själva. Kommentarer som den till Johan är det absolut mest dumma du kan säga till en medspelare. Risken att du förstör en spelares lust att spela är enorm. Så jag håller med Johan, att oja sig över att någon går med dem är både dumt och konstigt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag säger emot här. Ja på helgen eller på dagen om det är mycket folk och det inte finns andra tider, då är det ok att boka in sig i någons annan boll. Spelar man när det finns lediga platser exempelvis kväll då är det inte okej. Jag spelar oftast med farsan på kvällen och då är det jag och han, många är även obekväma med främmande och många är dåliga/nervösa. För att inte prata om de 2 killar som kommer i bil och frågar om de kan gå med :evil:

Med följa deras regler menar jag exempelvis om mulligan ska vara med och honör vid tee. inte vanliga regler även om det finns vissa regler som kan falla bort.

Med det sagt kan jag tillägga att man borde kunna låsa bollar de tider det är lugnt på banan.
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

trippelhej skrev:
MaxP skrev:Jag var kanske lite otydlig. Jag är trött på trebollar som bokar sig och anser sig äga rätten att gå själva. Kommentarer som den till Johan är det absolut mest dumma du kan säga till en medspelare. Risken att du förstör en spelares lust att spela är enorm. Så jag håller med Johan, att oja sig över att någon går med dem är både dumt och konstigt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag säger emot här. Ja på helgen eller på dagen om det är mycket folk och det inte finns andra tider, då är det ok att boka in sig i någons annan boll. Spelar man när det finns lediga platser exempelvis kväll då är det inte okej. Jag spelar oftast med farsan på kvällen och då är det jag och han, många är även obekväma med främmande och många är dåliga/nervösa. För att inte prata om de 2 killar som kommer i bil och frågar om de kan gå med :evil:

Med följa deras regler menar jag exempelvis om mulligan ska vara med och honör vid tee. inte vanliga regler även om det finns vissa regler som kan falla bort.

Med det sagt kan jag tillägga att man borde kunna låsa bollar de tider det är lugnt på banan.
Jag brukar också spela med farsan och det är ett sätt att umgås.

Men om vi nu vill spela själva men det är en som vill följa med/bokar in sig så är det en självklarhet tycker jag att den här personen ska få spela med oss.

Är de dock två som frågar och det är lite folk brukar vi bara föreslå att de kan få gå ut före oss.









Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

trippelhej skrev:Med följa deras regler menar jag exempelvis om mulligan ska vara med och honör vid tee. inte vanliga regler även om det finns vissa regler som kan falla bort. Med det sagt kan jag tillägga att man borde kunna låsa bollar de tider det är lugnt på banan.
Vad andra har för regler struntar jag fullständigt i så länge det inte fördröjer mitt spel. En mulligan är ju som en provisorisk om den första bollen är bortslagen och vilket antal slag de skriver scorekortet är deras ensak.

Honör på tee är inget som hör hemma på en sällskapsrunda då det bara tar tid. Den som är klar först slår ut först. Punkt!

Jag tycker inte att man ska kunna låsa tider däremot borde man kunna ange att man inte har något emot att andra bokar in sig.
(Sen borde folk ha lite vett när de bokar och kolla vad de är för hcp i bollen. Jag skulle tex inte boka in mig i en boll med där handikappet är långt ifrån mitt eget, åt båda hållen.)
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Sandstream skrev:
trippelhej skrev:Med följa deras regler menar jag exempelvis om mulligan ska vara med och honör vid tee. inte vanliga regler även om det finns vissa regler som kan falla bort. Med det sagt kan jag tillägga att man borde kunna låsa bollar de tider det är lugnt på banan.
Vad andra har för regler struntar jag fullständigt i så länge det inte fördröjer mitt spel. En mulligan är ju som en provisorisk om den första bollen är bortslagen och vilket antal slag de skriver scorekortet är deras ensak.

Honör på tee är inget som hör hemma på en sällskapsrunda då det bara tar tid. Den som är klar först slår ut först. Punkt!

Jag tycker inte att man ska kunna låsa tider däremot borde man kunna ange att man inte har något emot att andra bokar in sig.
(Sen borde folk ha lite vett när de bokar och kolla vad de är för hcp i bollen. Jag skulle tex inte boka in mig i en boll med där handikappet är långt ifrån mitt eget, åt båda hållen.)
Ja mulligan ska absolut vara valfritt(vet inte varför jag skrev det). Honör på tee är bara dumt men spelar de med honör så ska man också göra det.

Låsa bollen borde man kunna göra då det finns folk som inte bryr sig oavsett vad man skulle skriva. Hcp skillnaden är svår, vissa kan spela med lägre men vissa blir för nervösa av det. Finns inget värre än att spela 18 med folk som bokat in sig i bollen och som man inte tycker om. Det är väldigt mycket från person till person. jag själv har varit en sån person som inte vill gå med någon jag inte känner, nu kan uppskatta att spela med någon ny. Beror också på vem jag känner
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Det här med honör är ju busenkelt, vet man att man ska slå först på nästa tee så se till att vara färdig att slå först.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

trippelhej skrev:Jag antar att många som jobbar på golfbanor inte är golfare och kanske därför inte bryr sig så mycket om hur bra det blir.

JohanAdministratör skrev:Några gubbar beklagade sig och sa att jag fick skylla mig själv som bokat in mig i deras boll...

Men det blev faktiskt en riktigt trevlig runda!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Vilket det är, vad är det dumma med det?.

Du som "gäst" ska följa dom och deras regler så länge de är rimliga.
Gubbarna menade att jag skulle få en tråkig runda eftersom de var gamla tråkgubbar som slog kort. Men de var riktigt roliga!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skriv svar