Vad har du åstadkommit under 2015?

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Även om det är några veckor eller nån månad kvar av säsongen, i synnerhet om vi får ett ihållande och soligt höstväder, så vill jag ändå skapa denna tråd nu innan folk lägger även forumbesökandet i sommarlådan på vinden tillsammans med flipflops, golfskor och badboll.

Hur har det gått med ditt golfspel under säsongen? Vad har du åstadkommit? Vad har förbättrats och vad har (om något) inte förbättrats?
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Hollowind skrev:Även om det är några veckor eller nån månad kvar av säsongen, i synnerhet om vi får ett ihållande och soligt höstväder, så vill jag ändå skapa denna tråd nu innan folk lägger även forumbesökandet i sommarlådan på vinden tillsammans med flipflops, golfskor och badboll.

Hur har det gått med ditt golfspel under säsongen? Vad har du åstadkommit? Vad har förbättrats och vad har (om något) inte förbättrats?
2015 har varit ett ganska instabilt spel för min del, hittat formen några veckor för att sedan tappa det totalt.
Resultatmässigt så har jag nästan kommit till mina mål iaf. Det var 4.5hcp och gå på eller under par på 9hål. Nästan lite skrattretande att man inte lyckats med det än. 37 har jag som PB på båda niorna på Örbyhus.
Gjort personbästa bruttoscoren 74 (+2) var ju också rätt skönt.

Att jag skulle börja träna mer har ju inte hänt. Inte förräns nu i slutet på Augusti har jag ställt mig och tränat, totalt kanske 10tim.
Får se om det blir förbättring på det i vinter. Förhoppningen är ju det iaf.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Min säsong påminner om Erikxsons. Instabilt men höga toppar och djupa dalar :)

Målet var att gå från 9.5 till 5 vilket inte var helt realistiskt men bättre att sikta mot stjärnorna...
Var nere på 6.9 efter två fantastiska rundor på 44 respektive 43 poäng men ligger nu på 8.2.
Räknar med att spela ungefär en månad till och hoppas på en sänkning men det blir svårare och svårare pga vädret.

Har skrivit ner spel/träning och ligger hittills på drygt 1.500 hål, 90 timmar träning och ca 8.500 bollar på rangen.
jesper98.
Inlägg: 13
Blev medlem: 30 aug 2015, 18:32

Har genomgått en omfattande svingförändring, vilket gjort att mitt spel aldrig har varit så instabilt som denna säsongen. Trots detta har jag nått mitt mål att sänka mig från 21.3 till att ligga på en stabil nivå runt 15 i hcp.
Har även spelat både min bästa runda någonsin på 45 poäng och även den i särklass sämsta där jag spelade 18 hål på 18 poäng, dagen efter 45 poängsrundan. . .
Nästa säsong kommer fokus vara att hitta tillbaka längden i slagen och känna mig trygg med min nya sving!


Skickat via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Hollowind skrev:Även om det är några veckor eller nån månad kvar av säsongen, i synnerhet om vi får ett ihållande och soligt höstväder, så vill jag ändå skapa denna tråd nu innan folk lägger även forumbesökandet i sommarlådan på vinden tillsammans med flipflops, golfskor och badboll.

Hur har det gått med ditt golfspel under säsongen? Vad har du åstadkommit? Vad har förbättrats och vad har (om något) inte förbättrats?
Kul trådstart.

Personligen har en viktig sak utvecklats och det är mängden ronder jag spelat. Det antal jag spelat i år var länge sen jag lyckades med (även om det ska erkännas att de flesta varit 9-hålare). Därtill måste jag lite småkaxigt säga att mitt närspel tagit ett enormt kliv i rätt riktning i år jag har utvecklat min egen teknik avsevärt i egentligen alla delar vilket har synts i scoren.

Det stora negativa är att jag inte antecknat en enda tävlingsrond 2015 så resultaten har fått flytta på sig tyvärr.
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

Jag har höjt mig från 5.0 till 5.9 i år. Men jag har fått tillbaka ett spelsug som inte funnits där på ett tag. Jag har tagit några lektioner som gjort att jag börjar slå längre (inte rakare dock men vem bryr sig?) sen har jag lärt mig att slå draws efter typ 25 år så allt som allt är jag nöjd med säsongen!

Edit. Jag bryr mig, men i år var målet att slå längre så nästa år får bli projekt "rak från tee"

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Senast redigerad av Rasmus Mildek den 02 okt 2015, 06:52, redigerad totalt 1 gånger.
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Ja vad ska man säga. Hcpmässigt så harjag sänkt mig med 5.4
Men det e ju bara en del.
Framför allt har kag lärt mig mycket om hur jag e som golfspelare. Mina styrkor å mina svagheter. Lärt mig att spela mer taktiskt, vilket jag fortfarande har en del att lära inom. Veta när jag "ska gå för det" eller spela safe å lägga upp.
Mitt närspel runt greenerna e som natt å dag jämfört med början av säsongen. Där känner jag mig säker å vet vad kag kan å vad jag ska undvika. Förra säsongen, vilket va min första, så hade jag fan noll koll å kunde chippa tre ggr innan jag fick putta om jag låg fem m från green. :/. Tackar Max för bra saker där.
Järnspelet e fortfarande kort längdmässigt men jag håller mig ofta på fw numera så det e helt ok.
Från tee så suger drivern fett fortfarande så äntligen har jag fått in i skallen att dra spoonen oftare, vilket jag förlorar några m på i längd med e bra mycket säkrare med den å hamnar tom ibland där jag vill :p

Det jag har svårast för just nu e puttningen. Har massa slag där å tjäna.

Överlag så e jag nöjd med golfsäsongen 2015.

Det roligaste av allt dock e ju att man har så bra "golfvänner" här på forumet å på tex instagram. ( tack vara våran #.) Visserligen bara träffat några men känner ändå en stolthet å glädje av att va med i Teamsvensktgolfforum.

Nästa år så får vi se till att ha ngn tävling igen :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Passar också på att besvara tråden :)

Detta blev min första riktiga golfsäsong, då jag endast spelat pay and play under de tidiga tonåren. Något som idag endast finns som ett minne om hur sporten går till, men tyvärr inget som fanns kvar i kroppen när man väl började igen :lol:

Efter kursen i slutet av mars, har jag spelat cirka 40 artonhålsrundor och tagit mig till 15,1 i hcp. Jag hade som ett tidigt mål att försöka ta mig under 20, så det var kul att lyckas med. Styrkorna och svagheterna i spelet har verkligen kommit och gått, och ojämnheten är som för många andra medelhandicapare det stora bekymret. Man blandar rundor på 83-86 med rundor på 105-110, vilket förstås är naturligt i början, men fortfarande ohållbart om man vill fortsätta trenden nedåt.

Är i alla fall väldigt glad och nöjd över att ha golfen åter i mitt liv. Med ambition och vilja blickar jag fram mot nästa säsong. Fokus kommer bli på träning och att ta sig några lektioner, samt att förbättra de delar som aldrig fungerat riktigt bra såsom bland annat ballstriking och korta chippar.

Väldigt kul, som Wolfsheim sa, att man hittat lite spelkompisar här och via sociala medier. Mer av den varan nästa säsong!

Hörde jag #singel2016 ?
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

En femteplats på KM och vinst på årets träningsläger. I övrigt har det varit skralt, mest framgångar på partävlingar. Siktet var inställt på en plats i H30-laget men det rann ut i sanden då klubben inte anmälde något lag i år. Har iallafall fått bocka av att golfa i dubai och skottland, så det är väl kul. Men sammanfattningsvis ett ganska trist och dåligt golfår. Nya tag tills nästa år.
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

donballe skrev:Har iallafall fått bocka av att golfa i dubai och skottland, så det är väl kul. Men sammanfattningsvis ett ganska trist och dåligt golfår. Nya tag tills nästa år.
Wow! Dubai & Skottland och bara ett hyfsat år. Hur ser ett bra år ut för dig? Bild

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Skriv svar