Ny säsong- Nytt material?

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Henrik Engvall skrev:Kul att höra, Tack för all feedback!

Ska bli spännande att se vad som händer med försäljningen framåt då priserna gått upp rejält. Såg att Cobras nya bladjärn kostade nästan elva tusen kronor och Taylor Mades nya M1 driver 5999kr. Kan ni tänka er att lägga så mycket pengar på en driver?
Jag provade M1an i Spanien och måste säga att mer måste hända för att berättiga den prislappen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Jag hade tänkt dumpa min Fly-Z+ för en Great Big Bertha. Är helnöjd med cobran men ville ha en full callawaybag. Hade ett Matrix radix låg hemma som jag plockat ur en driver förra vintern och ett gammalt white tie från en biocell. Drog av adaptern, tippade och limmade den på radix-skaftet. Mest på skoj och för att jag hade tänkt behålla skaftet jag spelar i fly-z för att montera det i GBB senare. Tog ut cobran med Matrix-skaftet på banan. Jag har testat ut min cobra i deras tour van så det borde vara en hygglig fit. MEN jag har beställt en callaway headcover istället. Kommer spela cobran med matrix-skaftet. Den gick som ett skott förra rundan. Drev två korta par fyra (290m och 300m) i medvind samt hade bara 190m kvar på en av våra medellånga par 5 (480m). I 8 grader, första November. Jag är imponerad av Fly-Z+, måste varit förra säsongens bästa driver, för mig.
Henrik Engvall
Inlägg: 36
Blev medlem: 22 okt 2015, 21:52
Ort: Jönköping
Kontakt:

MaxP skrev:
Henrik Engvall skrev:Kul att höra, Tack för all feedback!

Ska bli spännande att se vad som händer med försäljningen framåt då priserna gått upp rejält. Såg att Cobras nya bladjärn kostade nästan elva tusen kronor och Taylor Mades nya M1 driver 5999kr. Kan ni tänka er att lägga så mycket pengar på en driver?
Jag provade M1an i Spanien och måste säga att mer måste hända för att berättiga den prislappen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Absolut! Problemet är att det kan inte hända så mycket mer med klubborna nu med alla regler som finns. De skyller på att dollarn gått upp så mycket men det känns lite som att de passar på att höja ännu mer när dom har en anledning. Dollarn var ju mycket högre för tio år sen men inte priserna.

Frågan är hur det slår mot de små shopparna. Deras marginaler höjs inte lika mycket och tappar de försäljning är det många som får det svårt.
http://www.henriksgolfakademi.se - Golfinstruktion på nätet
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Små shoppar brukar dessutom kunna erbjuda lite rabatter och då blir det ännu tuffare.

Det man förlorar på gungorna får man ta igen på karusellerna. Säger man inte så?

Samma sätt som Ica har vissa lockpriser för att få in folk i butiken. När de väl är inne handlar man mer än tänkt från början...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Kan tipsa om att Fairway Golf - vid Ulriksdal i Stockholm just nu har kampanj på Titleist 714. Alltså inte de nya nya. Men förra modellen.
4-PW antingen 714 MB eller 714 CB för 5.750 inkl. custom fitting - antar att det är med standard skaft Dynamic Gold S300.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag skickade precis iväg en offertförfrågan på ett helt set med Titleist 716 T-MB, efter att slagit en hel del med min 3;a som levererades med mitt set CB inser jag vilka jävla klubbor det är....
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP skrev:Jag skickade precis iväg en offertförfrågan på ett helt set med Titleist 716 T-MB, efter att slagit en hel del med min 3;a som levererades med mitt set CB inser jag vilka jävla klubbor det är....
Så fina alltså?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:
MaxP skrev:Jag skickade precis iväg en offertförfrågan på ett helt set med Titleist 716 T-MB, efter att slagit en hel del med min 3;a som levererades med mitt set CB inser jag vilka jävla klubbor det är....
Så fina alltså?
Ärligt talat, ja. Snygga som MB men lättspelade som AP2.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev:
MaxP skrev:Jag skickade precis iväg en offertförfrågan på ett helt set med Titleist 716 T-MB, efter att slagit en hel del med min 3;a som levererades med mitt set CB inser jag vilka jävla klubbor det är....
Så fina alltså?
Ärligt talat, ja. Snygga som MB men lättspelade som AP2.
Peter Malnati WITB - Peter vem? Han som vann på PGA Touren i söndags.. :D
http://www.golfwrx.com/156481/peter-malnati-witb-2016/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ja... Om någon är intresserad av ett sprillans nytt set CB 716 4-PW med endast tre klubbor provslagna så vet ni vem ni ska höra er av till. Tyvärr inte första gången man beställer fler än ett set på en säsong...
Skriv svar