Dina mål inför säsongen 2016

Här snackar vi allmänt om golf...
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

Mitt mål är att hitta en brevlådeklubb.
Har varit trogen många s.k. riktiga klubbar i hela mitt liv, men axlar och leder sätter f.n. stopp för ordnat golfspel.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag har tänkt en del på frågan, tråkiga svar som "spela och träna mer" känns uttjatade så jag försöker lyfta något annat.
Mitt mål 2016 är att för varje vecka (med start imorgon, måndag) kunna ärligt säga till mig själv vad jag gjort för att bli en bättre golfspelare (är du riktigt galen tar du dagligen) - det kan såklart vara allt från golfteknik, till mental träning och kost. 52 veckor med förbättring på något plan bör innebära en bättre golfspelare så småningom.

Är någon med mig?
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:Jag har tänkt en del på frågan, tråkiga svar som "spela och träna mer" känns uttjatade så jag försöker lyfta något annat.
Mitt mål 2016 är att för varje vecka (med start imorgon, måndag) kunna ärligt säga till mig själv vad jag gjort för att bli en bättre golfspelare (är du riktigt galen tar du dagligen) - det kan såklart vara allt från golfteknik, till mental träning och kost. 52 veckor med förbättring på något plan bör innebära en bättre golfspelare så småningom.

Är någon med mig?
Fan det bästa hittills. Jag är på!! Är det så att det startas en bloggtråd är det något jag ska ta med där!!

Annars har jag faktiskt haft tankar på att starta en blogg själv. Inte för att andra ska följa mig utan för att jag inte kan ljuga för omgivningen som jag ljuger för mig själv!!

Vad tror ni kan det vara något kanske? Att via en offentlig dokunentation få in mer fokus på att faktiskt göra det jag ska?
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Mikael316 skrev:
MaxP skrev:Jag har tänkt en del på frågan, tråkiga svar som "spela och träna mer" känns uttjatade så jag försöker lyfta något annat.
Mitt mål 2016 är att för varje vecka (med start imorgon, måndag) kunna ärligt säga till mig själv vad jag gjort för att bli en bättre golfspelare (är du riktigt galen tar du dagligen) - det kan såklart vara allt från golfteknik, till mental träning och kost. 52 veckor med förbättring på något plan bör innebära en bättre golfspelare så småningom.

Är någon med mig?
Fan det bästa hittills. Jag är på!! Är det så att det startas en bloggtråd är det något jag ska ta med där!!

Annars har jag faktiskt haft tankar på att starta en blogg själv. Inte för att andra ska följa mig utan för att jag inte kan ljuga för omgivningen som jag ljuger för mig själv!!

Vad tror ni kan det vara något kanske? Att via en offentlig dokunentation få in mer fokus på att faktiskt göra det jag ska?
Kul att du hoppa på direkt! Är vi tillräckligt många är det en väl värd trådstart kanske?

Personligen har jag de senaste åren alltid haft en träningsdagbok där jag fyller i alla träningspass jag gör (jag har en för golf och en för gymmet), det har alltid fungerat för mig som något att sträva mot istället för bara "jag ska göra detta". Det finns en hel del psykologi därtill som pratar om vikten av att göra mål "publicerade" för att du faktiskt ska vara tvungen att följa dem. Du kan inte ta tillbaka vad du sagt.
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Mikael316 skrev:Annars har jag faktiskt haft tankar på att starta en blogg själv. Inte för att andra ska följa mig utan för att jag inte kan ljuga för omgivningen som jag ljuger för mig själv!!

Vad tror ni kan det vara något kanske? Att via en offentlig dokunentation få in mer fokus på att faktiskt göra det jag ska?
Det har ju utlovats en dagboksdel här i forumet, där jag själv tänker ha en aktiv dagbok där jag skriver om såväl träningspass, spelade rundor, prylinköp och lite annat :) Kanske något för dig också?
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4710
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hollowind skrev:
Mikael316 skrev:Annars har jag faktiskt haft tankar på att starta en blogg själv. Inte för att andra ska följa mig utan för att jag inte kan ljuga för omgivningen som jag ljuger för mig själv!!

Vad tror ni kan det vara något kanske? Att via en offentlig dokunentation få in mer fokus på att faktiskt göra det jag ska?
Det har ju utlovats en dagboksdel här i forumet, där jag själv tänker ha en aktiv dagbok där jag skriver om såväl träningspass, spelade rundor, prylinköp och lite annat :) Kanske något för dig också?
It is done! Du hittar blogg / dagbok där du tidigare hittade Presentera dig!
simon
Inlägg: 9
Blev medlem: 21 dec 2014, 11:48

2016 har jag som mål att få igång min nya leksak (mini driver) att bli stabil med den och med dom långa järnen. Ska även försöka spela mera tävlingar. Sen ska jag också försöka vinna vårat egna seriespel. Men det viktigaste av allt är att spela mycket för golf är värdens roligaste spel (tillochmed när det går trögt) /Simon
Driver:callaway Bertha mini 1.5
Träklubba:callaway optic force 5:a
Hybrid 3:callaway big Bertha alpha 815
Järn:callaway apex forged 4-Pw
Wedgar:cleveland rotex 2.0 588 50/56
Putter:nike methodcore
Användarens profilbild
Ringman76
Inlägg: 104
Blev medlem: 04 apr 2015, 15:51

Ja mitt mål med denna säsongen är att vända på trenden.
Har inte gått på mitt hcp sedan 2014 utan bara höjer å höjer å höjer mitt hcp.
Startade säsongen 2014 med hcp 16,3 och startade säsongen 2016 med hcp 18,3.
Tyvärr startade denna säsongen med en skitrunda så nu är jag uppe på 18,4.
Så målet är helt klart att få ordning på spelet och tänka mera. Inte bara slå å hoppas att det går. Spela mera smart.
Driver: Tm Sim Max D 9°
Fairwaywood: Tm M4 15° och 18°
Järn: TM P770 4 - Pw
Wedgar: TM W Milled grind 50,54,58
Putter: TM Spider Tour black 37"
Grepp: Golfpride Cp2 wrap midz, Superstroke 2.0 XL
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Mitt mål med 2016 är att utveckla ett stabilt närspel och putter.
Att ta mig ner till singel, vilket kommer krävas en hel del träning.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Målet med 2016 är att ha kul. Att gå ut och spela mera match/skins mot polarna istället för att gå och jaga slag/poäng hela tiden.
:lol:
Och med ett ny hemmaklubb så har jag nu tillgång till 2 mycket bättre närspelsområden att träna på, så äntligen har jag nånstans att ställa mig och slå 10-80m slag, utan att gå ut kl 21:30 på hål 1 och hoppas att ingen kommer och ska gå en kvällsrunda..

Just nu så känns allting bara stelt, en hel vinter med skoteråkning där man bryter och bänder med överkroppen så känns det verkligen att man har stelnat på sig. Max har du några bra övningar för rotation i midja och axlar?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Skriv svar